Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, May 6, 2015

Pandai punya banduan

Ada seorg ayah dari Kg Laut,, menulis surat ke anak dia yg ada di penjara kajang krna tuduhan memiliki senjata api & bom tangan ketika perhimpunan di dataran merdeka dahulu..
Ayah: "Ajik,, ayoh mu ni
doh tuo, sekare rumoh baru lepah boh.. dlm rumoh, bawoh rumoh & depe rumoh penuh dgn selut.. pah mu pulok ado dlm penjara,, ayoh tok tahu sapo hok buleh tulong sodok bue selut & cuci rumoh kito ni.?"
[Seminggu selepas itu, Ajik yg duduk dlm penjara kajang membalas surat ayah dia itu]
Ajik: "minto tolong sangat2, ayoh jangan sodok selut dlm rumoh kito tu lagi.. & tunggu Ajik tubik nnt baru buat sbb Ajik ado letak pistol kat lantai dlm rumoh, peluru dlm celoh2 lantai rumoh, senapang ado duk bawoh rumoh & bom ado dlm tanoh depan rumoh..
[kata Ajik dlm surat tersebut..]
Rupanya surat itu di baca oleh pihak penjara terlebih dahulu sebelum poskan pada ayah Ajik.. Maka ke esokan
harinya setelah ayah dia terima
surat itu,, datang 2 lori
tentera, 1 trak Polis unit bom & 2 lori Bomba..
Tanpa banyak bicara mereka
segera mengeledah, menyodok selut dan mencuci sekitar rumah ayah Ajit itu untuk mencari senjata api & bahan letupan.. Setelah seharian mereka mencari & mencuci, mereka pulang dgn rasa hampa sbb tidak jumpa barang2 tersebut hingga ke celah2 lantai rumah dikorek namun tidak juga jumpa peluru seperti apa yg Ajik bagitahu ayahnya,,
[Selepas kejadian itu ayah Ajik hantar surat semula pada Ajik]
Ayah: "Ajik, maso ayoh terimo
surat mu hari tu., ado 3 lori Tentera, Polis & Bomba mari rumoh & oyak nok cari senjata dan bom dlm, bawoh & depan rumoh kito.. sampai ko mlm puok2 tu buat kijo tapi tok jupo pah sudoh.. selut dlm rumoh kito pun doh takdo & bersih nyo siram ko bombo baru ni.. Dan loni ayok nok tanyo lagi gapo hok ayoh nok buat pulok ni.?"
[Ajik pun membalas surat tersebut]
Ajik: "Ayoh,, Kalau rumoh doh bersih drp selut tu, ayoh tulis surat so lagi oyak terima
kasih dengan mereka terutamo pegawai penjara hok baco surat hok Ajit hantar ko Ayoh hari tu..

2 comments:

Muji Anto said...

haha giler cerita lawak

CARA JITU said...

Buat pengguna android, nih ada app buat nyari DOLLAR online secara mudah tanpa modal dan legal modal HP aja , lumayan bisa ditukerin sama STEAM gift card, gem coc , Google Play gift card, paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard
1. Download aplikasi Whaff Rewards di playstore
2. Setelah ke intsall buka appnya
3. Seteah di buka klik tombol login, login ajaa pake akun facebook kalian
4. Abis itu ada kotak invitation code
5. Masukan kode AY85570
6. Setelah masukan kode diatas kalian bakal Dapet $0.3, lumayan kaan, kalian tinggal ngumpulin deh sampe 10$
7. Cara ngumpulinnya gampang, tinggal invite orang lain atau download aplikasi yang ada di app tersebut
8. Setiap download aplikasi kalian akan mendapat hadiah sebagai reward, hadiahnya bisa $0.17, $0.22 sampe $0.66
9. Setiap hari kalian pun akan mendapat reward bila setelah di download aplikasi tersebut tidak di uninstall lagi lumayan kaan setiap hari Uang kalian bertambah hehehe
10. Setelah terkumpul $10 baru deh kalian bisa tukerin ke voucher google play,
11. Terus kalian juga bisa tukerin sama Google Play gift card, steam gift card , paypal, facebook giftcard, Xbox,PlaystationStore, Amazon dan ItunesGiftCard

Jangan lupa share trik ini ya :)