Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, February 5, 2013

Leha part 1


Di sebuah kampung ada seorg janda bersama anak perempuannya (leha).
leha merupakan gadis sunti dan mengalami sedikit masalah (lurus bendul) akibat demam panas ketika masih bayi.

pada suatu hari mak si leha menyuruh si leha pergi ke kedai membeli santan.
sesampainya di kedai leha bertanya kepada tuan punya kedai:-

leha: pakcik, santan ada x?
tuan kedai: santan xde, dh habis, kalau nak pergi panjat pokok kelapa sendiri.

maka leha pon pergi memanjat pokok kelapa.
apabila leha berda di atas pokok kelapa, org ramai (terutama lelaki) berkerumun di bawah pokok kelapa.
leha memanjat pokok dengan memakai kain.
selepas mndapat kelapa dia pun pulang ke rumah.
sesampainya di rumah:

leha: mak, nah ambik kelapa ni.
mak: aku suruh beli santan bukan kelapa.
leha: pakcik kedai ckp santan habis, kalau nak pergi panjat pokok kelapa.saya pon panjat la.masa saya panjat tu ramai org berkumpul kat bawah pokok.
mak: kau ni ****h la leha, diaorg semua tu nak tgk seluar dalam kau je.
leha: ye ke mak? nasib baik.
mak: knapa plak?
leha: sebab saya x pakai sluar dalam.

No comments: